meta data for this page
  •  

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revisionBoth sides next revision
sector:energy:fuel_combustion:transport:road_transport:emissions_from_fuel_combustion_in_road_vehicles:light_duty_vehicles [2023/02/01 12:13] kotzullasector:energy:fuel_combustion:transport:road_transport:emissions_from_fuel_combustion_in_road_vehicles:light_duty_vehicles [2023/02/01 13:21] – [Planned improvements] kotzulla
Line 145: Line 145:
 Besides a routine revision of the underlying model, no specific improvements are planned. Besides a routine revision of the underlying model, no specific improvements are planned.
  
 +[(AGEB2022>AGEB, 2022: Working Group on Energy Balances (Arbeitsgemeinschaft Energiebilanzen (Hrsg.), AGEB): Energiebilanz für die Bundesrepublik Deutschland; https://ag-energiebilanzen.de/daten-und-fakten/bilanzen-1990-bis-2020/?wpv-jahresbereich-bilanz=2011-2020, (Aufruf: 23.11.2022), Köln & Berlin, 2022)] 
 +[(BAFA2022>BAFA, 2022: Federal Office of Economics and Export Control (Bundesamt für Wirtschaft und Ausfuhrkontrolle, BAFA): Amtliche Mineralöldaten für die Bundesrepublik Deutschland; 
 +https://www.bafa.de/SharedDocs/Downloads/DE/Energie/Mineraloel/moel_amtliche_daten_2021_12.xlsx;jsessionid=80E1FD32B36918F682608C03FDE79257.1_cid381?__blob=publicationFile&v=5, Eschborn, 2022.)]
 [(KNOERR2022a> Knörr et al. (2022a): Knörr, W., Heidt, C., Gores, S., & Bergk, F.: ifeu Institute for Energy and Environmental Research (Institut für Energie- und Umweltforschung Heidelberg gGmbH, ifeu): Fortschreibung des Daten- und Rechenmodells: Energieverbrauch und Schadstoffemissionen des motorisierten Verkehrs in Deutschland 1960-2035, sowie TREMOD, im Auftrag des Umweltbundesamtes, Heidelberg & Berlin, 2022. )] [(KNOERR2022a> Knörr et al. (2022a): Knörr, W., Heidt, C., Gores, S., & Bergk, F.: ifeu Institute for Energy and Environmental Research (Institut für Energie- und Umweltforschung Heidelberg gGmbH, ifeu): Fortschreibung des Daten- und Rechenmodells: Energieverbrauch und Schadstoffemissionen des motorisierten Verkehrs in Deutschland 1960-2035, sowie TREMOD, im Auftrag des Umweltbundesamtes, Heidelberg & Berlin, 2022. )]
 [(KELLER2017> Keller et al. (2017): Keller, M., Hausberger, S., Matzer, C., Wüthrich, P., & Notter, B.: Handbook Emission Factors for Road Transport, version 4.1 (Handbuch Emissionsfaktoren des Straßenverkehrs 4.1) URL: http://www.hbefa.net/e/index.html - Dokumentation, Bern, 2017. )] [(KELLER2017> Keller et al. (2017): Keller, M., Hausberger, S., Matzer, C., Wüthrich, P., & Notter, B.: Handbook Emission Factors for Road Transport, version 4.1 (Handbuch Emissionsfaktoren des Straßenverkehrs 4.1) URL: http://www.hbefa.net/e/index.html - Dokumentation, Bern, 2017. )]
 [(EMEPEEA2019> EMEP/EEA, 2019: EMEP/EEA air pollutant emission inventory guidebook 2019; https://www.eea.europa.eu/publications/emep-eea-guidebook-2019/part-b-sectoral-guidance-chapters/1-energy/1-a-combustion/1-a-3-b-i/view; Copenhagen, 2019.)] [(EMEPEEA2019> EMEP/EEA, 2019: EMEP/EEA air pollutant emission inventory guidebook 2019; https://www.eea.europa.eu/publications/emep-eea-guidebook-2019/part-b-sectoral-guidance-chapters/1-energy/1-a-combustion/1-a-3-b-i/view; Copenhagen, 2019.)]
 [(RENTZ2008> Rentz et al., 2008: Nationaler Durchführungsplan unter dem Stockholmer Abkommen zu persistenten organischen Schadstoffen (POPs), im Auftrag des Umweltbundesamtes, FKZ 205 67 444, UBA Texte | 01/2008, January 2008 - URL: http://www.umweltbundesamt.de/en/publikationen/nationaler-durchfuehrungsplan-unter-stockholmer )] [(RENTZ2008> Rentz et al., 2008: Nationaler Durchführungsplan unter dem Stockholmer Abkommen zu persistenten organischen Schadstoffen (POPs), im Auftrag des Umweltbundesamtes, FKZ 205 67 444, UBA Texte | 01/2008, January 2008 - URL: http://www.umweltbundesamt.de/en/publikationen/nationaler-durchfuehrungsplan-unter-stockholmer )]