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sector:energy:fuel_combustion:transport:road_transport:emissions_from_fuel_combustion_in_road_vehicles:start [2021/01/18 20:14] – created kotzullasector:energy:fuel_combustion:transport:road_transport:emissions_from_fuel_combustion_in_road_vehicles:start [2021/04/10 10:10] kotzulla
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 ^  NFR-Code    ^  Name of Category                                                                                        ^ ^  NFR-Code    ^  Name of Category                                                                                        ^
-| 1.A.3.b i    | [[sector:energy:fuel_combustion:transport:road_transport:passenger_cars|Passenger Cars]]                 | +| 1.A.3.b i    | [[sector:energy:fuel_combustion:transport:road_transport:emissions_from_fuel_combustion_in_road_vehicles:passenger_cars | Passenger Cars]]                 | 
-| 1.A.3.b ii   | [[sector:energy:fuel_combustion:transport:road_transport:light_duty_vehicles| Light Duty Vehicles ]]     | +| 1.A.3.b ii   | [[sector:energy:fuel_combustion:transport:road_transport:emissions_from_fuel_combustion_in_road_vehicles:light_duty_vehicles | Light Duty Vehicles ]]     | 
-| 1.A.3.b iii  | [[sector:energy:fuel_combustion:transport:road_transport:heavy_duty_vehicles|Heavy Duty Vehicles ]]      | +| 1.A.3.b iii  | [[sector:energy:fuel_combustion:transport:road_transport:emissions_from_fuel_combustion_in_road_vehicles:heavy_duty_vehicles | Heavy Duty Vehicles ]]      | 
-| 1.A.3.b iv   | [[sector:energy:fuel_combustion:transport:road_transport:mopeds_and_motorcycles|Mopeds & Motorcycles ]]  |+| 1.A.3.b iv   | [[sector:energy:fuel_combustion:transport:road_transport:emissions_from_fuel_combustion_in_road_vehicles:mopeds_and_motorcycles | Mopeds & Motorcycles ]]  |
  
 ===== Methodology ===== ===== Methodology =====
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 ===== Recalculations ===== ===== Recalculations =====
  
-Recalculations of exhaust-emissions are mainly based on the fundamental revision of the underlying TREMOD model adapting version 4.1 of the Handbook Emission Factors for Road Transport (HBEFA).  +Recalculations of exhaust-emissions are mainly based on annual routine revisions of the underlying TREMOD model. For more information, please see the specific chapters linked above.
-Here, all country-specific emission factors have been revised fundamentally and for the entire time series+
  
-[[gallery size="medium"]] +[(KNOERR2020a> Knörr et al. (2020a): Knörr, W., Heidt, C., Gores, S., & Bergk, F.: ifeu Institute for Energy and Environmental Research (Institut für Energie- und Umweltforschung Heidelberg gGmbH, ifeu): Fortschreibung des Daten- und Rechenmodells: Energieverbrauch und Schadstoffemissionen des motorisierten Verkehrs in Deutschland 1960-2035, sowie TREMOD, im Auftrag des Umweltbundesamtes, Heidelberg & Berlin, 2020)] 
-: HBEFA4-1.PNG  +[(KELLER2017> Keller et al. (2017)Keller, M., Hausberger, S., Matzer, C., Wüthrich, P.& Notter, B.: Handbook Emission Factors for Road Transport, version 4.1 (Handbuch Emissionsfaktoren des Straßenverkehrs 4.1) URL: http://www.hbefa.net/e/index.html - Dokumentation, Bern, 2017)] 
-[[/gallery]] +[(EMEPEEA2019> EMEP/EEA, 2019: EMEP/EEA air pollutant emission inventory guidebook 2019; https://www.eea.europa.eu/publications/emep-eea-guidebook-2019/part-b-sectoral-guidance-chapters/1-energy/1-a-combustion/1-a-3-b-i/view; Copenhagen, 2019.)] 
- +[(RENTZ2008> Rentz et al., 2008: Nationaler Durchführungsplan unter dem Stockholmer Abkommen zu persistenten organischen Schadstoffen (POPs), im Auftrag des Umweltbundesamtes, FKZ 205 67 444, UBA Texte | 01/2008, January 2008 - URL: http://www.umweltbundesamt.de/en/publikationen/nationaler-durchfuehrungsplan-unter-stockholmer )]
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-[[bibliography]] +
-: 1 : AGEB, 2019: Working Group on Energy Balances (Arbeitsgemeinschaft Energiebilanzen (Hrsg.), AGEB): Energiebilanz für die Bundesrepublik Deutschland; URL: http://www.ag-energiebilanzen.de/7-0-Bilanzen-1990-2017.html, Köln & Berlin, 2019. +
-: 2 : MWV, 2019: Association of the German Petroleum Industry (Mineralölwirtschaftsverband, MWV): Annual Report 2018, URL: https://www.mwv.de/publikationen/jahresberichte/, Berlin, 2019. +
-: 3 : Knörr et al. (2019a): Knörr, W., Heidt, C., Gores, S., & Bergk, F.: ifeu Institute for Energy and Environmental Research (Institut für Energie- und Umweltforschung Heidelberg gGmbH, ifeu): Fortschreibung des Daten- und Rechenmodells: Energieverbrauch und Schadstoffemissionen des motorisierten Verkehrs in Deutschland 1960-2035, sowie TREMOD, im Auftrag des Umweltbundesamtes, Heidelberg & Berlin, 2019+
-4 : INFRAS2019: Handbook Emission Factors for Road Transport, version 4.1 (Handbuch Emissionsfaktoren des Straßenverkehrs 4.1)URL: https://www.hbefa.net/e/documents/HBEFA41_Development_Report.pdf- Dokumentation, Bern, 2019+
-: 5 : EMEP/EEA, 2019: EMEP/EEA air pollutant emission inventory guidebook 2019; Copenhagen, 2019. +
-: 6 : Rentz et al., 2008: Nationaler Durchführungsplan unter dem Stockholmer Abkommen zu persistenten organischen Schadstoffen (POPs), im Auftrag des Umweltbundesamtes, FKZ 205 67 444, UBA Texte | 01/2008, January 2008 - URL: http://www.umweltbundesamt.de/en/publikationen/nationaler-durchfuehrungsplan-unter-stockholmer +
-: 7 : Knörr et al. (2009): Knörr, W., Heldstab, J., & Kasser, F.: Ermittlung der Unsicherheiten der mit den Modellen TREMOD und TREMOD-MM berechneten Luftschadstoffemissionen des landgebundenen Verkehrs in Deutschland; final report; URL: https://www.umweltbundesamt.de/sites/default/files/medien/461/publikationen/3937.pdf, FKZ 360 16 023, Heidelberg & Zürich, 2009. +
-[[/bibliography]]+