meta data for this page
  •  

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revisionBoth sides next revision
sector:energy:fuel_combustion:transport:road_transport:emissions_from_fuel_combustion_in_road_vehicles:start [2021/04/10 10:09] kotzullasector:energy:fuel_combustion:transport:road_transport:emissions_from_fuel_combustion_in_road_vehicles:start [2021/04/10 10:10] kotzulla
Line 94: Line 94:
 Recalculations of exhaust-emissions are mainly based on annual routine revisions of the underlying TREMOD model. For more information, please see the specific chapters linked above. Recalculations of exhaust-emissions are mainly based on annual routine revisions of the underlying TREMOD model. For more information, please see the specific chapters linked above.
  
------- +[(KNOERR2020a> Knörr et al. (2020a): Knörr, W., Heidt, C., Gores, S., & Bergk, F.: ifeu Institute for Energy and Environmental Research (Institut für Energie- und Umweltforschung Heidelberg gGmbH, ifeu): Fortschreibung des Daten- und Rechenmodells: Energieverbrauch und Schadstoffemissionen des motorisierten Verkehrs in Deutschland 1960-2035, sowie TREMOD, im Auftrag des Umweltbundesamtes, Heidelberg & Berlin, 2020)] 
- +[(KELLER2017> Keller et al. (2017)Keller, M., Hausberger, S., Matzer, C., Wüthrich, P.& Notter, B.: Handbook Emission Factors for Road Transport, version 4.1 (Handbuch Emissionsfaktoren des Straßenverkehrs 4.1) URL: http://www.hbefa.net/e/index.html - Dokumentation, Bern, 2017)] 
-[[bibliography]] +[(EMEPEEA2019> EMEP/EEA, 2019: EMEP/EEA air pollutant emission inventory guidebook 2019; https://www.eea.europa.eu/publications/emep-eea-guidebook-2019/part-b-sectoral-guidance-chapters/1-energy/1-a-combustion/1-a-3-b-i/view; Copenhagen, 2019.)] 
-: 1 : AGEB, 2019: Working Group on Energy Balances (Arbeitsgemeinschaft Energiebilanzen (Hrsg.), AGEB): Energiebilanz für die Bundesrepublik Deutschland; URL: http://www.ag-energiebilanzen.de/7-0-Bilanzen-1990-2017.html, Köln & Berlin, 2019. +[(RENTZ2008> Rentz et al., 2008: Nationaler Durchführungsplan unter dem Stockholmer Abkommen zu persistenten organischen Schadstoffen (POPs), im Auftrag des Umweltbundesamtes, FKZ 205 67 444, UBA Texte | 01/2008, January 2008 - URL: http://www.umweltbundesamt.de/en/publikationen/nationaler-durchfuehrungsplan-unter-stockholmer )]
-: 2 : MWV, 2019: Association of the German Petroleum Industry (Mineralölwirtschaftsverband, MWV): Annual Report 2018, URL: https://www.mwv.de/publikationen/jahresberichte/, Berlin, 2019. +
-: 3 : Knörr et al. (2019a): Knörr, W., Heidt, C., Gores, S., & Bergk, F.: ifeu Institute for Energy and Environmental Research (Institut für Energie- und Umweltforschung Heidelberg gGmbH, ifeu): Fortschreibung des Daten- und Rechenmodells: Energieverbrauch und Schadstoffemissionen des motorisierten Verkehrs in Deutschland 1960-2035, sowie TREMOD, im Auftrag des Umweltbundesamtes, Heidelberg & Berlin, 2019+
-4 : INFRAS2019: Handbook Emission Factors for Road Transport, version 4.1 (Handbuch Emissionsfaktoren des Straßenverkehrs 4.1)URL: https://www.hbefa.net/e/documents/HBEFA41_Development_Report.pdf- Dokumentation, Bern, 2019+
-: 5 : EMEP/EEA, 2019: EMEP/EEA air pollutant emission inventory guidebook 2019; Copenhagen, 2019. +
-: 6 : Rentz et al., 2008: Nationaler Durchführungsplan unter dem Stockholmer Abkommen zu persistenten organischen Schadstoffen (POPs), im Auftrag des Umweltbundesamtes, FKZ 205 67 444, UBA Texte | 01/2008, January 2008 - URL: http://www.umweltbundesamt.de/en/publikationen/nationaler-durchfuehrungsplan-unter-stockholmer +
-: 7 : Knörr et al. (2009): Knörr, W., Heldstab, J., & Kasser, F.: Ermittlung der Unsicherheiten der mit den Modellen TREMOD und TREMOD-MM berechneten Luftschadstoffemissionen des landgebundenen Verkehrs in Deutschland; final report; URL: https://www.umweltbundesamt.de/sites/default/files/medien/461/publikationen/3937.pdf, FKZ 360 16 023, Heidelberg & Zürich, 2009. +
-[[/bibliography]]+